wtorek, 10 września 2013

Znajdź mieszkanie w DE!

Jeśli wyjeżdżasz do Niemiec, i będziesz chciał/chciała znaleźć w miarę szybko mieszkanie, nastaw się na ciężki bój, w zależności od tego w jakim mieście/miejscowości będziesz chciał/chciała się ulokować...
Z doświadczenia mogę powiedzieć, że wynajęcie mieszkania to prawdziwa udręka, oczywiście ważnych jest tutaj kilka czynników:
  • lokalizacja
  • metraż
  • ilość pokoi
  • ilość potencjalnych lokatorów
  • wysokość czynszu
  • wysokość Twoich zarobków

Ofert mieszkaniowych należy szukać w lokalnych gazetach oraz stronach internetowych, takich jak:

Są to serwisy, na których mi osobiście, najczęściej udawało się znaleźć przyszłe 4 ściany (głównie dla znajomych). Ważną kwestią dla nowych osób w Niemczech jest kontrola podczas wyszukiwania, czy dane mieszkanie nie ma pośrednika, a więc czy nie występuje PROVISION. Możemy narazić się wtedy na niepotrzebne koszta, a po co skoro można znaleźć bez pośrednika :) Oczywiście kaucja to sprawa niemalże obowiązkowa, ale tutaj też warto wyszukać taki wohnung, w którym do opłacenia z góry są 2 kaucje, a nie 3.

To tyle w kontekście mieszkań, mam nadzieję, że pomogłem - jeśli czegoś nie rozumiesz lub nie wiesz, napisz śmiało, a ja postaram się odpowiedzieć Ci na wszystkie pytania! :)

Pozdrawiam
Mateusz


2 komentarze:

  1. Warto dodać jeszcze link www.wg-gesucht.de w celu poszukiwania mieszkania czy pokoju w Niemczech :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem zainteresowana wyjazdem do Niemiec i miałabym kilka pytań do Ciebie. Jeśli mógłbyś to odezwij się na mojego maila i wtedy konkretnie napisze o co chodzi.
    E-mail: zglogoska88@wp.pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń