poniedziałek, 16 września 2013

Internet w Niemczech

Po przyjeździe do Niemiec, na pewno wielu z was zastanawia się jak uzyskać dostęp do internetu w miarę dobrej cenie. Postaram się przedstawić wam więc możliwości posiadania internetu bezprzewodowego (na sticka) oraz stacjonarnego, abonamentowego w danej sieci.
Internet na sticka:

Mamy sporo sieci oferujących internet na sticka, w cenie od 10 euro. Najpopularniejsze z nich to O2, Vodafone, 1 und 1 oraz mniej znane jak Tchibo, Lidl Internet Stick itd. Osobiście korzystałem z O2 i przyznaję, jak zasięg był dobry to internet śmigał fajnie, do facebooka i skype wystarczył mi pakiet za 30euro na miesiąc. Natomiast kiedy zasięg był gorszy, no to już istny dramat, strony wczytywały się strasznie długo... Suma sumarum jeśli nie ma ktoś w tej chwili alternatywy w postaci internetu stacjonarnego, to polecam O2 - warto :)

Jak kupić takiego sticka ? Globus, Real, Rewe itd oraz oczywiście salony komórkowe. Ja na początku kupiłem samego sticka w cenie bodajże 15euro (mogę się mylić) oraz doładowanie za 15 euro. Później już tylko doładowywałem co miesiąc za 30euro.


Internet stacjonarny:

O2, Vodafone oraz 1 und 1 oferują nam również korzystanie ze stałego, stacjonarnego internetu w domu. Ja osobiście nie skorzystałem z ofert żadnego z wymienionych, bo bardzo fajnie warunki ma w moim landzie KabelBW (Baden Wurttemberg). Podłączenie internetu oraz router to koszt łączny około 100e, a miesięczny abonament ledwie 30 (za internet 32/mb :) Internet śmigał i śmiga bez zarzutów, jeśli tracimy połączenie to raz na miesiąc na kilka minut, bez wględu na warunki pogodowe itd. Także dla osób z mojego landu jak najbardziej polecam KabelBW, a dla całej reszty myślę, że O2 lub 1 und 1, znajomi mają i również polecają :) Wierzę, że rozjaśniłem Tobie co nie co temat internetu w Niemczech i dzięki temu po przeczytaniu tego wpisu będziesz wiedział/a, którą markę wybrać :)

Pozdrawiam!
Mateusz




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz